TCDD’de strese girmiş daire başkanı

Kamu Kurumunda bulunan yöneticilerin biraz daha sağduyulu, kibar ve sinirlerine hâkim olması gerekir. İş stresinden dolayı diyerek bazı makul olmayan davranışlar içinde olması kabul edilebilir bir durum değildir.
Kamu Kurumları ile çalışan arasında ilişkileri sağlamlaştırmak, sorunların çözümüne katkı sunmak için bir kamu hizmeti görevi ifa eden kuruluşlar vardır. Bunlar geniş paydada sivil toplum kuruluşları olarak isimlendirilir. Kısa adı STK olan bu kuruluşlar tabana kadar inerek meydana gelen sorunları, ortaya çıkan huzursuzlukları saptar ve bunları üst mercilere ileterek çözüme katkı sunarlar. Bu alkışlanması ve takdir görmesi gereken bir hizmettir. Bu STK lar bunu kanunların kendilerine verdiği yetki ve sorumluluk çerçevesinde gerçekleştirirler.
STK lar sorunları yetkililere ulaştırdığı zaman dikkate alınması ve takdir görmesi gerekir.
Yetkililer kendileri çalışanlar arasında meydana gelen sorunları, huzursuzlukları saptayıp, çözüm üretmesi gerekirken onları bu zorluktan kurtaran STK lar bir teşekkürü hak etmiyor mu?
TCDD çok nazik ve ilgili yöneticilerle dolu. Birçok daire başkanı ile bir STK yöneticisi olarak sürekli diyalog halindeyim. Sorunları ilettiğimde iyi niyetli bir yaklaşım ve ilgi görmekteyim. Bizim ilettiğimiz sorunları araştırıp daha sonra bize geri, dönerler. Akabinde de bu sorunu kendilerine objektif bir şekilde ilettiğimiz için bize teşekkür ederler.
Ancak bu Salı günü meydana gelen bir sorunu, iletmek için aradığım bir daire başkanı çok strese girmiş olsa gerek nezaketini ve pozitifliğini kaybetmiş olarak telefonuma cevap verdi. Kendi söyledi kendi dinledi ve cümlesi biter bitmez nazik olmayacak bir şekilde telefonu kapattı. TCDD Genel Müdürüne sesleniyorum. Sizin adınıza hizmet üreten ve sizlere yardımcı olan STK yöneticilerine yapılan kaba davranışlar sizi rahatsız eder mi? Bu kaba davranışta buluna yönetici hakkında ne düşünürsünüz?
Daire başkanı kurumun ihtisas makamlarıdır. Çalışanların sorunlarını anlatabileceği son noktadır.
Daire başkanları kurumu bünyesinde faaliyet gösteren istisnasız bütün STK başkanlarının telefonlarını bulmak, kaydetmek zorundadır. Bunda keyfi davranamaz! O STK yöneticisi o daire başkanını aradığında toplantısı ya da önemli bir işi yoksa hemen telefonu açmalıdır. O an dönemiyorsa toplantısı biter bitmez dönmelidir. Bunu da yapamıyorsa yardımcılarını yönlendirip aramanın mahiyetini öğrenmeli ve ilgi göstermelidir. Bu anlattıklarımın aksi yönde hareket eden bazı yöneticiler var. Bunlar objektifimizden kaçamıyorlar. Çalışanların memnuniyeti olmadan, iş barışı ve sosyal adalet olmadan yapılan bütün işler heba olmaktadır. Kendini yoğun bir tempoda gösterip işin bu yönünü kaçıran yöneticiler hem verimsizliğe hem de adaletsizliğe yol açarlar.
Soruyorum: Bayramda, kandillerde kaç tane yönetici kurumu ile alakalı STK yöneticisini arayarak onure ediyor?
Siz değerli okurlarım kaba davranan ve diyalog yollarını keyfi kapatan o daire başkanının ismini merak ettiniz ama ben bir müddet daha onun ismini yazmayacağım. Ancak üst makamlardan ilgi gösterip merak edenler olursa onlara bu ismi söyleyeceğim. O makamlar kamuya aittir. Yöneticiler emanetçi olduklarını unutmamalıdır. Çalışanlar olduğu müddetçe o makamların ehemmiyeti olur. Demokrasinin olmazsa olmazı olan ve mevcut yasalar gereği hizmet yürüten STK lara ilgi göstermek o yöneticinin keyfiyetinde değildir.
Hizmetler koltuk esaslı değil vatandaş esaslı yürütülmelidir.
Bilmem anlatabildim mi?

Bir yanıt yazın